September 22, 2010

Raya Oh Raya....

0 kecoh2
Malam nie ramai kawan2 ayah aku,abang aku dan aku datang rumah beraya.....Penat gak ar kene tolong mak sediakan semua....Ye ar,anak perempuan die smua dah kahwen....tinggal je ar anak bujang dia 2 orang....hahahahha.....anyway i love when people come to our home....rase meriah sangat rumah nie.....
Tp point aku malam nie ialah pasal Duit Raye......
Adakah duit raya nie satu tradisi atau hanya satu ikutan atau pun satu sedekah???
Pada aku,sepatutnya duit raya nie satu sedekah di bulan yang sangat mulia nie.....Tp sometime bile aku tgk budak2 datang beraye nie,bkn nk makan kueh raya atau ziarah sesama saudara Islam tp semata2 nk kn duit raya....Nampaknya sudah terpesong budak2 sekarang nie ye....So pada smua yg membace nie,fikirkanlah semula ape itu Duit Raya ye....hahahahahahaha...

p/s : actually aku bengang pasal tahun nie xdapat sesen pon duet raye....hahahaha....

Post a Comment